Translate

Metges Expedicionaris Caiguts a Muntanya - 3

Dr. Joan Martínez Sellés. 

Barcelona 9·7·1957, Shisha Pangma 19·10·1990. 

Metge de la Expedición Cívico-Militar al Shisha Pangma. El 19 d’octubre 1990, durant el descens del cim, va morir d’esgotament i hipotèrmia en un bivac en condicions extremes. Desconeixem més dades i no disposo de cap fotografia seva.

He trobat les informacions següents:

1.- Entrevista a Carlos Soria i publicada a Desnivel el dia 6 de setembre de 2013. En una de les preguntes esmenta a en Joan Martínez Sellés.

  • ¿Cómo ves el Shisha Pangma? ¿Has estado antes? 
  • Sí, he subido a la cumbre central y conozco buena parte de la ruta. El último día me preocupa porque para ir a la cumbre principal, debe ser complicado, un día “muy largo”. También recuerdo que cuando se hizo la primera ascensión española (otoño 1990), que organizó el Grupo Militar de Alta Montaña [en colaboración con la FEDME] en la que también participó Miguel Ángel Vidal, un chico que se llamaba Juan Martínez Sellés, que había estado conmigo en el Nanga Parbat, murió en la bajada de agotamiento, y era un tío fuertísimo. Ya veremos, hay que verlo allí. Procuraré adaptarme a lo que haya que hacer, madrugar o salir la tarde anterior o lo que sea.

2.- També aquest comentari a:

https://www.turiski.es/los-14-ochomiles-o-las-14-montanas-mas-altas-del-mundo/

  • Shisha Pangma. Primera ascensión española: 13 de Octubre de 1990. Cinco componentes de la expedición cívico-militar española (Francisco Gan Pàmpols, Pedro Expósito Lahoz, Francisco Pérez Arellano, Miguel Ángel Vidal González y Juan Martínez Sellés) hicieron cima. No obstante, la expedición acabó en tragedia. En el descenso entre los campamentos tercero y cuarto, el grupo tuvo que realizar un vivac por encima de los 7.000 metros, en condiciones extremas de viento y frio. Juan Martínez Sellés, médico de la expedición, falleció por hipotermia. 

3.- El relat d’aquella expedició publicat a The Himalayan Journal al número de l’any 1993, també esmenta la seva mort. https://www.himalayanclub.org/hj/49/22/two-spanish-climbs/

 









Etiquetes: , , , ,
edit

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, si voleu realitzar una consulta, aneu al formulari corresponent. Gràcies.




Arxiu d'escrits



Vols fer una consulta?

Escriu un correu a: maldemuntanya@maldemuntanya.cat


Llista de correu